زندگی نامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

زندگی نامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

چطور می شه یه نفر ترک تحصیل کنه و بعد از چند سال ۱۰۵ میلیارد دلار ثروت داشته باشه!(البته تا این موقع که زندگی نامه بیل گیتس را نوشتم) به نظرت اصلا چنین چیزی امکان داره؟

۱۰۵ میلیارد دلار رقم کمی نیست! می دونی به پول ما چقدر می شه؟ ۱۲۰۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بیلیارد ریال!

غیر ممکن به نظر میاد اما باید بگم این طور نیست! یک نفر رسیدن به این ثروت رو ممکن کرده و اون کسی نیست جز بیل گیتس!

دروغ چرا من موقعی که بچه بودم فکر می کردم بیل گیتس یه وسلیه است! تعجب کرده بودم که یک بیل چطور چنین ثروتی داره؟ فکر می کردم جوکه!

الان که بزرگ شدم فهمیدم نه بابا ، بیل اسم یک آدمه! این آقای بیل گیتس کارش خیلی درسته ، می خوایم زندگی نامشو با هم همین طور خودمونی مرور کنیم.

زندگی نامه ای که ایشون داره پر از درس های اخلاقیه! جدی می گم! پس پیشنهاد می کنم خوندنشو از دست ندید. مطمئنم لذت می برید!

جناب بیل گیتس در یک خانواده تحصیل کرده و در شهر سیاتل واشنگتن متولد شد. پدرش وکیل بود و مادرش هم معلم.

بیل (فکر نکنید منظورم بیل باغچه و این جور چیزاس!) دو تا خواهر داشت پس نتیجه می گیرم که تنها پسر خانواده بوده و نازش خریدار داشته!

بیل نوجوان در ۱۳ سالگی فهمید که علاقه زاید الوصفی به برنامه نویسی داره! همینم شد که بیش تر تمرکزشو روی این کار گذاشت!

بیل جون تصمیم گرفت هر طور که شده دوران مدرسه رو بگذرونه تا زود تر به علاقش یعنی برنامه نویسی برسه!

همون طورم شد و جناب گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد! البته موندن بیل در دانشگاه بیش تر از یک سال طول نکشید و تصمیم گرفت تا دانشگاه رو رها کنه و به علاقش برسه!

قابل توجه جوونا و نوجوونایی که می ترسن! آقا ترسو نباشین! برین دنبال علاقتون! ارادتونو قوی کنین! خب نصیحت بسه بریم سراغ ادامه داستان!

بیل گیتس و جرقه ای در ذهن که مایکروسافت را به وجود آورد!

بیل در همون سال ها بود که ایده به درد بخور بودن کامپیوتر به ذهنش اومد! اون و دوستش پل آلن معتقد بودن که کامپیوتر در آینده در همه خونه ها جای خودشو پیدا می کنه و بسیار به درد بخور می شه! که البته در آینده همینم شد!

اینجا بود که ایده اولیه شرکت مایکروسافت در ذهن بیل نقش گرفت!

یعنی من عاشق اون پیراهن گل گلی ام که پوشیده! این عکس زمانی از آقای گیتس گرفته شده که به دلیل تخلف رانندگی دستگیرش کردند! اصلا به کتفشم نیست و داره می خنده! جالبه! بیل گیتس

سرانجام شرکت مایکروسافت تاسیس شد. در سال ۲۰۰۵ گیتس و همکارانش بیش از ۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند!

نه برای پول و سود بلکه برای تحقیق و توسعه در زمینه پیشرفت کارهاشون! بیل گیتس کتابی می نویسه در زمینه این که چطور کامپیوتر می تونه در کسب و کار و تجارت مشکل های کاربرانو حل کنه.

این کتاب ایشون خیلی سریع به پر فروش ترین کتاب تبدیل می شه و به بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا هم ترجمه اش می کنن!

القصه این داداشمون آقای گیتس بعد از کلی تلاش و رسوندن شرکت مایکروسافت به بالای قله موفقیت در سال ۲۰۰۰ فوت می کنه!

نه نه اشتباه تایپی بود! از سمت مدیریت این شرکت کناره گیری می کنه!

برای این که درک بیش تری از خدمات بیل گیتس داشته باشید به عبارت های روبه رو توجه کنید: ساخت کامپیوتر ، معرفی برنامه ویندوز ، معرفی مجموعه آفیس ، بنیانگذاری شرکت مایکروسافت و بسیاری از زیر مجموعه های دیگه ایی که به مردم خدمات میدن توسط بیل گیتس به وجود اومدند!

بیل گیتس و شکست هایی که خورداما تسلیم نشد!

تمام افراد بزرگی که به جایی رسیدند قطعا شکست هایی در مسیر هدفشون داشتند! بیل گیتس هم از این قاعده مستثنی نیست.

در دهه ۹۰ پرونده های ضد تراست در تمام فضای مجازی (طبیعتا همون اینترنت خودمون!) پخش شدند و ضربه بسیار بزرگی رو به پیکره برنامه هایی مثل اینترنت اکسپلورر وارد کردند!

با تمام این سختی ها و مشکلات ، مایکروسافت قدرتمندانه مقاومت کرد ، شکست نخورد و همچنان جز بهترین و بزرگ ترین شرکت های جهان باقی ماند! بیل گیتس یک جمله بسیار جالب در مورد شکست خوردن داره که شنیدنش خالی از لطف نیست!

جمله اش اینه: من در برخی از امتحانات مردود شدم ولی دوستم تمام آن ها را پاس کرد. حالا او یکی از مهندسین مایکروسافت است و من مالک مایکروسافت هستم!

زندگی شخصی بیل گیتس

بله ، آقای گیتس از دانشگاه انصراف می ده و یکی از بزرگ ترین شرکت های تاریخ رو به وجود میاره!

شرکتی که محصولاتش باعث حل شدن مشکلات افراد بسیاری در سراسر دنیا شدند و زندگی رو برای انسان های بسیار آسون تر کردند.

همین کامپیوتر (یا لپ تاپی) که شما دارید این متن رو با اون می خونید و من دارم متن رو باهاش می نویسم توسط شرکت همین آقای گیتس به وجود اومده! خلاصه که این طوریاس!

تازه الان بیل گیتس با همون ۱۰۵ میلیارد دلاری که ابتدای متن گفتیم به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان شناخته می شه! تا حدود چند ماه پیش این عنوان در اختیار آقای جف بزوس رئیس شرکت آمازون بود ولی با افت سهام این شرکت و هم چنین طلاق همسرش (که به عنوان گران ترین طلاق تاریخ ثبت شده!) به رده دوم سقوط کرد.

درسی که از این چند خط می گیریم اینه که سعی کنید همسر خوبی برای خودتون انتخاب کنید! جدا از شوخی حالا بریم سراغ زندگی شخصی آقای بیل گیتس!

حتما تا به حال عکس هایی از همسر و دختر آقای گیتس دیدید. عکس هایی که سادگی اون ها رو نشون می ده با این که همسر و پدرشون ثروتمند ترین فرد دنیاست!

اینم بر می گرده به همون قاعده انتخاب همسر خوب! خود آقای گیتس وصیت کرده که حدود ۹۰ درصد از ثروتش رو به خیریه ها اهدا کنند!

و مبلغ کمی رو بین فرزندانش تقسیم کنند! حالا از این یک خط چی نتیجه می گیریم؟ اگر گفتین؟!

این که چقدر خوبه یک آدم علاوه بر این که از لحاظ مالی ثروتمنده ، از لحاظ عقل و شعور هم ثروتمند باشه مثل آقای گیتس!

حالا استدلال ایشون چی بوده؟ شما اگر ۱ میلیارد دلار پول از پدرت بهت ارث برسه چیکار می کنی باهاش؟

بیا با هم روراست باشیم! تا اخر عمر عشق و حال می کنی دیگه! با خودت می گی وقتی من این همه پول دارم دیگه لازم نیست کار کنم!

این می شه که تبدیل به یک تنبل بالفاطره می شی (دور از جون شما البته)!

آقای گیتس هم منظورش از این کار همون بوده و گفته من به اندازه ای برای بچه هام پول به ارث می ذارم که بتونن باهاش کار کنن ، نه اون قدر که دیگه هیچ کاری انجام ندن و به تنبلی رو بیارن!

بیل گیتس

بیل گیتس خیّر و هنردوست!

حالا که از خیّر بودن آقای گیتس و ساده بودن خانواده اش گفتیم ، یه وقت فکر نکنین که دیگه خیلی زندگی این خانواده ساده است! نه خیر!

این جوریام که شما فکر می کنی نیست! هر چیزی جای خودش! آقای گیتس یکی از گرون ترین خونه های دنیای رو داره!

خونه ای که ۱۲۵ میلیون دلار ارزش داره و یکی از مدرن ترین و زیبا ترین خونه های دنیا به حساب میاد!

بیل جون خیلی هم هنر دوست هستن و تعدادی از آثار اصل آقای لئوناردو دا وینچی رو به ارزش ۳۰ میلیون دلار خریداری کردند!

بیل گیتس در مورد رضایتش از بخشیدن ثروتش در این فیلم تد می گوید
 

جالبه یه سری حقایق رو از زندگی ثروتمند ترین فرد دنیا بدونید! پس با هم چندتاشو مرور می کنیم:

-در سال ۱۹۸۶ برای اولین بار سهام شرکت مایکروسافت به مدیریت بیل گیتس عرضه شد. سهام این شرکت در ۲۱ دلار کشف قیمت شد. جالبه که عرضه سهام مایکروسافت بیل گیتس رو در ۳۱ سالگی به یک میلیونر تبدیل کرد! و در چند سال بعد هم با بالا رفتن ارزش سهام شرکت مایکروسافت بیل گیتس تبدیل به یک میلیاردر شد و تا چند سال در رده ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت که البته الان رتبه اول رو به خودش اختصاص داده! -بیل گیتس یه عقیده بسیار جالب داره. اون معتقده که افراد تنبل به دلیل این که حوصله انجام یک کار رو ندارند ، همیشه دنبال آسون ترین راه برای انجامش هستند! بنا بر این با استخدام اون ها می شه هم زمان کم تری برای انجام یک کار صرف کرد و هم منابع و هزینه کم تر! -در چندین مصاحبه از بیل گیتس در مورد اعتقاداتش سوال شده و ایشون هم در اکثر مصاحبه ها خودشو یک ندانم گرا (نسبت به وجود خداوند) دونسته! البته که آقای گیتس به کلیسا اعتقاد داره اما این اعتقاد و باور رو یک باور اخلاقی و نه مذهبی می دونه! گیتس هیچ وقت به طور مستقیم وجود خدا رو نفی نکرده و حتی چند باری تاییدش کرده اما در هر حال موضع مشخصی نداشته. -بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس (آقایون ایرانی یاد بگیرن! اسم خانومشم روی بنیاد خیریه اش گذاشته!) به عنوان ثروتمند ترین بنیاد خیریه جهان شناخته می شه! این بنیاد در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و هنوز هم داره قدرتمندانه به فعالیتش ادامه می ده. -همون طور که گفتیم بیل گیتس تحصیلاتش رو نیمه کاره رها کرد اما بعد از موفقیت های بسیاری که به دست آورد ، بسیاری از دانشگاه های درجه یک جهان به اون دکترای افتخاری اهدا کردند که دانشگاه هاروارد هم یک موردش بود. جالبه بدونید که بیل گیتس زمانی که می خواست دکترای افتخاریش رو دریافت کنه ، در سخنرانی ای که داشت به شوخی گفت: پدرم گفته بود که برای گرفتن مدرکم به دانشگاه برگردم! پدر ، من امروز برگشتم و مدرکم رو گرفتم! -بیل گیتس یک جمله جالب داره که می گه: من هیچ وقت از هیچ یک از محصولات مایکروسافت به طور کامل راضی نبودم! این جمله نشون می ده که گیتس چقدر کمال گرا هست و برای بالا بردن کیفیت کار هاش تلاش می کنه و بی دلیل هم نیست که به چنین جایگاهی رسیده!

اگر بیل گیتس ایرانی بود!

نمی دونم اگر بیل گیتس ایرانی بود چه اتفاقی براش میفتاد! احتمالا یا به خارج از کشور مهاجرت می کرد! یا این که در دوران دبیرستان بچه ها با دادن لقب بیل باغچه و مسخره کردن اهدافش و حرفاش ، اون رو نا امید می کردند! اگر هم از این مرحله جون سالم به در می برد ، وقتی که از دانشگاه انصراف می داد ، به عنوان یک نفهم و خنگ شناخته می شد و تهش باید می رفت با اسنپ مسافرکشی می کرد!

بیل گیتس و سبک زندگی اش

آدم های بزرگ معمولا عادت هایی دارند که با پافشاری روی اون ها تونستند رنگ موفقیتو ببینند البته منظور من عادت های خوبه!

وگرنه کسی با خوابیدن تا لنگ ظهر یا خوردن هر سه وعده غذایی تا سر حد مرگ به موفقیت نمی رسه! داداشمون بیل گیتس هم یکی از هموناس!

 اونایی که تا لنگ ظهر می خوابن نه ، منظورم یکی از آدم های بزرگه! بیل گیتس از کودکی به کتاب خوندن علاقه بسیار زیادی داشته!

انقدر که همیشه یک کتاب همراهش بوده و بعضی اوقات پدرش سر میز شام بهش می گفته دیگه این جا کتاب نیار جون مادرت!

آقای گیتس همین الانش هم به مطالعه اهمیت می ده و حتی سر کار هم کتاب می خونه! چیزی که متاسفانه در جامعه خیلی کم دیده می شه!

قیمت کتاب ها بالا رفت و برای خریدن کتاب ها صف نکشیدیم و همین دلیل بسیاری از صف کشیدن های دیگرمان شد!

ثروتمندترین فرد دنیا پفک کاکائویی می خورد!

جالبه بدونید که بیل گیتس شب ها ساعت ۱۲ می خوابه و صبح هم ساعت ۷ از خواب پا می شه! 

اون همیشه عادت داره که قبل از خواب به مدت یک ساعت مطالعه کنه و تمام وسیله های الکترونیکی رو از خودش دور کنه!

آقای گیتس خودش گفته که برای صبحانه معمولا Cocoa Puffs (چیزی شبیه پفک کاکائویی که البته اسم کاملش می شه غلات کاکائویی!)

می خوره اما همسرش در انکار حرف اون گفته که بیل اصلا صبحانه نمی خوره (همیشه قبل از حرف زدن با همسرتون هماهنگ کنین تا بعدش این طوری پته تون رو نریزه رو آب!) !

بیل وقتی از خواب بیدار می شه ورزش می کنه (چقدر باهاش خودمونی شدیم!) ، ورزشش هم معمولا دویدن روی تردمیله!

بیل گیتس

علایق آقای میلیاردر!

شاید براتون جالب باشه که علایق دیگه آقای گیتس رو هم بدونید! غذای مورد علاقه ثروتمند ترین فرد دنیا با قاطعیت ، طوری که خودش گفته ، چیز برگر هست!

اون هم چنین به ورزش تنیس علاقه بسیاری داره و خودش هم تنیس باز هست!

یک نکته بسیار قابل توجه دیگه در مورد بیل گیتس اینه که این آقا وقت هایی که مشغله نداشته باشه کارهای خونه رو خودش انجام می ده! بله!

ثروتمند ترین آدم دنیا ظرف های خونه اش رو خودش می شوره! اونوقت کاملیا خانوم همسر آقا حشمت (سوپری محل) معتقده که خونشون باید کلفت (کُلُفت نه! اشتباه نخونید منظور نوکر یا کارگر هست!)

داشته باشه و زشته با وضع مالی ای که دارن ، خودش کار های خونه رو انجام بده! آقا حشمت هم که برای مغازش سه تا شاگرد آورده و خودش لم می ده و مشتری ها رو تماشا می کنه! خلاصه که این طوریاس!

به بهترین شکل ممکن!

آقای گیتس عادت داره که همیشه تمام کارها رو به بهترین شکل ممکن انجام بده! اون حتی به متوسط هم راضی نیست و برای استخدام کارمندهاش دنبال افرادی در سطح عالی می گرده! همین هم باعث شد تا مایکروسافت به یکی از بزرگ ترین شرکت های تاریخ تبدیل بشه! جالبه که بیل گیتس از اخراج کردن کارمندهاش هم ترسی نداره و اگر کسی در کارش دقت نداشته باشه به راحتی عذرش رو می خواد! شجاعتی که باعث می شه هیچ وقت هیچ کارمند بد و حتی در سطح متوسطی در مایکروسافت وجود نداشته باشه!

حرف مرد یکیه!

بیل گیتس سعی می کنه هیچ وقت تجدید نظر نکنه! اون اعتقاد داره که وقتی یه تصمیم کاری می گیره یا حتی یه تصمیم که برای زندگی شخصیش مهمه، همون اول باید اصطلاحا گربه رو دم حجله بکشه!

یعنی باید فکراشو بکنه تا تصمیمی عالی بگیره! این طوری دیگه حتی نیازی نیست که تجدید نظر کنه و حرف خودش رو عوض کنه!

بیل گیتس و سخنان زیبایش!

حالا که از عادت ها و نحوه کار بیل گیتس حرف زدیم، بیاید چند تا از جملات زیبا و انگیزشی ایشون رو با هم بخونیم و تحلیل کنیم و لذت ببریم!

موفقیت یک معلم بدجنس و پست است که اشخاص باهوش را به این فکر می اندازد که آنها هیچ گاه شکست نخواهند خورد. جشن گرفتن برای پیروزی و بزرگداشت موفقیت خوب است، اما مهم تر از آن درس گرفتن از شکست است.

لازمه که بگیم افراد موفق چندین بار در راه رسیدن به اهدافشون شکست خوردن! تازه شکست که خوبه!

کسانی رو داشتیم که با خاک یکسان شدن اما دوباره شروع کردند! این جمله آقای بیل گیتس در مورد همین افراده!

بعضی ها که تا به یک موفقیتی می رسن فکر می کنن دیگه همه چیز تموم شده! مغرور می شن و خودشونو قوی ترین و بهترین فرد می دونن!

اونجاست که بد جور زمین می خورن!

راه موفقیت

پس در راه رسیدن به هدف و موفقیت هیچ وقت مغرور نشین! همیشه متواضع باشین! البته که این نکته هم مهمه که نباید خودتونو دست کم بگیرین!

به اصطلاح نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی! در مورد کسب و کار این آموزه ها بسیار به کار میاد!

ممکنه شما چندین بار شکست بخورین و ورشکست بشین اما باید دوباره شروع کنید!

دونالد ترامپ سه بار ورشکست شد اما در نهایت به جایگاه الانش رسید! اصلا چرا ترامپ رو مثال بزنیم؟

همین آقای گیتس که از شکستش هم براتون گفته بودیم اما خب می بینید که الان ثروتمندترین فرد دنیاست! پس هیچ وقت نا امید و البته مغرور نشید!

شناخت دوست و دشمن

همه ما همواره به کسانی نیاز داریم که به ما بازخورد بدهند. به این روش است که ما پیشرفت کرده و اصلاح می ‌شویم.

ناراضی ترین مشتریان شما برترین و بهترین منابع برای فراگیری و پیشرفت شما هستند.

این جمله اقای گیتس در فرهنگ ما هم زیاد استفاده می شه. حتما شنیدید که می گن کسی عیبتو میگه که خوبیتو می خواد!

دشمن آدم همیشه حتی زمانی که داریم کار های اشتباه رو انجام می دیم ما رو تشویق می کنه!

اما دوست کسی هستش که مشکلاتمونو به ما گوشزد می کنه!

البته که متاسفانه ما بعضی اوقات این چیزا رو متوجه نمی شیم و دوست و دشمن رو با هم اشتباه می گیریم!

در کسب و کار احترام به مشتری و شنیدن نظر می تونه خیلی به ما کمک کنه پس از نقد هایی که می شه ناراحت نشیم و از کوره در نریم!

مو و پیچش مو

اغلب افراد در مورد آنچه در یک سال می‌توان انجام داد غلو و اغراق می‌کنند و آنچه در ده سال می‌توان انجام داد، ‌دست کم می‌گیرند.

باز هم جمله ای که در فرهنگ ما وجود دارد! همان جمله معروف که می گوید من پیچش مو رو می بینم اما تو فقط مو رو!

البته اگر بخواهیم شعر آن رپر معروف را هم بگوییم باید بنویسیم: کاش تو پیچش مو می دیدی ، من فقط مو رو ولی جلوتو میبینی ، من فقط دورو!

فکر نکنم زیاد نیاز به توضیح باشه و همه چیز گویاست!

این جمله آقای گیتس مخصوصا برای کسانی کاربرد داره که در بازار سرمایه گذاری فعال هستند و همیشه خدا عجله دارند و می خواین در مدت زمان کم به سودی عظیم برسند!

علم بهتر است یا ثروت!

ثروتمندترین مرد دنیا دارنده ی چیزهای ملموس نیست. نه زمین دارد، نه طلا، نه نفت، نه کارخانه، نه فعالیت صنعتی دیگر و نه ارتش و نه سپاهی. این نخستین بار در تاریخ بشر است که ثروتمندترین مرد دنیا تنها دانش دارد و بس.

این جمله بسیار زیبا و پر معنی و واقعا درسته! بیل گیتس فردیه که تمام عمرش رو صرف کرده تا این جمله به واقعیت تبدیل بشه تا بتونه این طوری با افتخار اون رو بگه!

 بیل گیتس مثال زنده و کامل شخصی هست که رویاهاش رو دنبال کرد و تونست با استفاده از دانش به همه چیز برسه.

پس می بینید که دانش چه اهمیت داره! البته که دانش فقط ریاضی ، فیزیک یا چنین چیز هایی نیست و ابعاد بسیار گسترده ای داره.

پس صرفا نمی شه با درس خوندن و چیز هایی که به اون ها علاقه ای نداریم به جایگاه بیل گیتس برسیم!

بلکه باید به یک تعریف کامل و روشن از دانش برسیم و اون رو درک کنیم تا بتونیم دانشمون رو به کسب و کار تبدیل کنیم و بعد از تلاش از نتیجه هاش لذت ببریم!

معرفی کتاب های بیل گیتس

مسیر پیش رو  (The Road Ahead)

بیل گیتس

مشترکا توسط بیل گیتس و دو نفر از دوستانش نوشته شده ، مسیر پیش رو این کتاب نتیجه انقلاب کامپیوتر ها رو به طور خلاصه بیان می کنه

و همین طور توصیف کننده آینده ای هستش که بر اثر این اتفاقات تغییر می کنه و به وضعیت بهتری می رسه.

جالبه بدونید که بیل گیتس در این کتاب که در سال ۱۹۹۵ منتشر شده برای اولین بار ایده کیف پول اینترنتی رو مطرح می کنه!

چیزی که شاید اون زمان ها بسیار عجیب بوده ولی الان یک چیز بسیار طبیعی محسوب می شه!

تجارت با سرعت تفکر (Business @ the Speed of Thought) 

بیل گیتس

این کتاب ها مشترکا توسط بیل گیتس و کالینز همینگوی نوشته شده و در سال ۱۹۹۹ به بازار اومده.

گیتس در این کتاب به موضوع کمک تکنولوژی به کسب و کار ها پرداخته و باز هم آینده ای رو توصیف کرده که تکنولوژی نقشی موثر در اون داره کیفیت کسب و کار ها رو ارتقا بخشیده.

گیتس در این کتاب به کارآفرینان و مدیران کسب و کار ها می گه که همیشه برای تکنولوژی هزینه کنند و از این کار نترسند چون تکنولوژی قطعا به ان ها کمک خواهند کرد.

جالبه که بسیاری از پیش بینی های گیتس در مورد کمک تکنولوژی به پیشرفت کسب و کار ها به واقعیت پیوسته!

 بیل گیتس چگونه مطالعه می کند

در این فیلم نکات جالبی از نحوه مطالعه این کارآفرین مشهور می بینید

بیل گیتس ، نسخه ۲۰۱۹!

همون طور که گفتم با افت ارزش سهام شرکت آمازون آقای گیتس بعد از یک دوره نسبتا طولانی ، دوباره جایگاه اول ثروتمندترین فرد جهان رو از آن خودش کرد!

آقای گیتس همون طور که گفتیم در سال ۲۰۰۰ از مدیریت مایکروسافت استعفا کرد و الان یک عضو از از هیئت مدیره این شرکت عظیمه و البته به عنوان مشاور تکنولوژی ساتیا نادلا (مدیر عامل کنونی شرکت مایکروسافت) هم هست.

 این روز ها کار اصلی بیل گیتس سفر به سراسر دنیا مخصوصا آفریقا با جت شخصی اش است!

نه برای تفریح بلکه برای کارهای خیر! هم چنین آقای گیتس یک کمپین راه انداخته که میلیاردرها رو تشویق می کنه تا حداقل نیمی از ثروتشون رو به خیریه ها اهدا کنند!

تا حالا افراد مشهوری مثل مارک زاکربرگ عضو این کمپین شدند. وارن بافت هم که دوست صمیمیه بیل گیتسه و همیشه با هم کار های خیر انجام می دن!

یک الگوی به تمام معنا!

بله! این داستان زندگی این روزهای بیل گیتسه. مردی که هم کار می کنه ، هم تفریح و هم کار خیر انجام می ده. یک الگوی به تمام معنا و درجه یک!

کسی که رویاهاش رو دنبال کرد و تونست آرزوی خودش رو یعنی: روی میز هر خونه ، یک کامپیوتر رو به واقعیت بدل کنه!

پس دیدید که اگر انسان به استعداد و ندای درونش توجه کنه ، هیج چیز نمی تونه جلوش رو بگیره! حتی اگر ترک تحصیل کنه و هیچ مدرکی نداشته باشه ….!

 

در مسیر تعالی باشد…

بازندگی نامه کارآفرینان بیشتری آشنا شوید:

زندگی نامه کامل جف بزوس موسس فروشگاه آمازون

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

ورود و عضویت در سایت