اگر کاری را بلد نیستی برو یادبگیرد

تو دوران کرونا خیلی از معلم ها شروع به دستور آموزش و پرورش شروع به ارایه آموزش های به اصطلاح آنلاین کردند .البته تعریف آنلاین هم باید در این آموزش ها یکم بررسی شود.

وقتی می دیدم برخی از معلم ها نسبت به این رویکرد جدید یک مقاومت خاصی از خود نشان می دادند تعجب می کردم که این ها چگونه می خواهند یک نسل را آماده تغییر و تحول کنند و به اونها آموزشهای خاص ارایه بدهند

یک مقاومت را مثال بزنم:

ما در کشور بسترهای بسیاری برای برگزاری آموزش های آنلاین داریم که مخاطب می تواند بصورت تصویری ، صوتی و متنی با معلم در ارتباط باشد و همه چیز و همه کس تحت کنترل باشد.

وقتی این پیشنهاد را به یک معلم دادم می خواهم برخورد این معلم را بخوانید جالب است:

۱-شماره تلفن برای صحبت کردن نداد و گفت اگر کاری دارید به رابط کلاس بگویید تا به من اطلاع بدهد.

نکته آموزشی :

-چگونه ما نسل پاسخگو تربیت کنیم وقتی این معلم و امثال این افراد در جامعه زیاد هستند

-کسی که برای مخاطبان خود وقت نمی گذارد چگونه انتظار می رود که دیگران به او احترام بگذارند

۲-کاملا مخالف این کار بود و می گفت که نیاز به این کار نیست

نکته آموزشی:

-وقتی که ما تغیییرات را نمی پذیریم با مخالفت روبرو می شویم و یک نسل را تربیت می کنیم که همیشه از تغییرات گریزان هست و می خواهد کار خود را بکند.

-اگر کاری را بلد نیستم برویم و آنرا یاد بگیریم تا مخاطب ما فکر نکند که آموزش ما برای ۳۰ سال پیش است و وقتی با یک روز تعطیلی در کل جهان معادلات آموزشی و کسب وکار به هم ریخت ما کاری برای خودمان کرده باشیم.

کسب وکارها بسیار تغییرات کرده اند و با یک موج تغییر مواجه هستیم که این موج هر روز بروز می شود ویک موج جدید غیر قابل باور درست می کند و اگر ذهنیت ما هنوز نسبت به آموزش های چندین سال پیش باشد و یک تجربه های قبلی که بروز نشده باشد مطمئناً دچار بحران می شویم

یک درس:

هر کسی در جایی و هر شغلی که دارد برای اینکه با بحران های خود بتواند مقابله کند باید بروز باشد و برای ارتقای خود وقت بگذارد اگر وقت گذاشتید می توانید که بگویید که در مسیر تعالی هستید… و در غیر اینصورت باید از نسل مومیایی صحبت کنیم.

در مسیرتعالی باشید…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود اعضا

عضویت در سایت مدیرنوین

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)